Czech English French German Russian

Cvičení v zimě venku prospěje vám i dětem

Autor  fitMAMI 01. 02. 2017 Pohyb a sport

V únoru nás údajně venku čekají teploty těsně kolem nuly. Ideální podmínky na cvičení venku! Na řadě míst probíhají právě zimní outdoorové lekce fitMAMI, a tak je nejlepší čas vyzkoušet svůj první zimní outdoorový trénink. Byla by škoda čekat na první jarní paprsky a pořádně se venku neprovětrat, když můžete aktivním pohybem spálit pěkných pár povánočních kilogramů. Navíc v zimě to prý jde mnohem účinněji!

I v zimních měsících, dokonce při mínusových teplotách, se dá venku skvěle zacvičit, stačí se jenom správně obléci. Navíc, pokud jste v pohybu, tak se přece stoprocentně zahřejete! Projížďka v kočárku prospěje i dobře zachumlaným dětem, ty větší si můžou venku zablbnout na sněhu. 

Funkční oblečení a jeho vrstvení

Důležité je mít na sobě dostatek vrstev. Všude se dočtete, že se doporučuje tzv. funkční oblečení. Funkční proto, že je z materiálu s několika speciálními vlastnostmi, například rychle odsává pot, je zároveň rychleschnoucí, lehké, pružné, antialergenní a případně i antibakteriální. Proto se doporučuje právě při sportu a zejména v chladném počasí.

Zkusila jsem se zamyslet a zapátrat trochu nad tím, jestli je skutečně tohle speciální oblečení potřeba. A zda neexistuje nějaká obyčejnější varianta. Odpověď není tak jednoduchá. Asi záleží, jak moc se sportování venku chcete věnovat. Určitě můžete začít s pár levnějšími kousky, nejspíš vás to ale dlouho venku neudrží. Pokud vás však zimní trénink fitMAMI nadchne (a já věřím, že ano :-), vyplatí se investovat. Určitě bych nedala dopustit na kvalitní bundu, boty a nějaké to triko odvádějící dobře pot.

 IMG 3871

A jak tedy vrstvit?

 

-          teplejší spodní prádlo (termoprádlo) a teplejší ponožky

 

-          funkční tílko (lze vynechat, podle teploty)

 

-          funkční triko s dlouhým rukávem (zůstane suché, když pot odvede tílko)

 

-          mikina se stojáčkem (dobře chrání krk)

 

-          větrovka nebo softshellová bunda (hodí se s kapucí, kdyby začalo sněžit nebo hodně foukalo)

 

-          příp. vesta (můžete ji mít připravenou s sebou třeba v kočárku po skončení cvičení)

 

-          na spodní část těla stačí sportovní legíny, příp. lze i zateplené nebo softshellové kalhoty anebo na ně ještě běžecké kraťasy

 

-          určitě nezapomínat na čepici a rukavice

 

-          šátek nebo sportovní tunel na krk – ten je hodně důležité mít v teple

 

-          kvalitní, pohodlné a nepromokavé sportovní boty – existují i nepromokavé návleky na běžecké boty, které ale chrání hlavně u kotníku, aby se do boty nedostal sníh, zato navíc udržují kotníky hezky v teple

 

 

Pití s sebou

Během zimního cvičení je stejně jako v létě potřeba dodržovat pitný režim. Tělo se potí, takže vody rychle ubývá. Proto je nejlepší mít s sebou termosku s teplým čajem, ne jen obyčejnou pet lahev s vodou. Ta by byla příliš studená.

 

 

 

IMG 3533

 

 

Potom honem do tepla

Po tréninku je ideální se dostat co nejrychleji domů nebo někam do tepla, anebo alespoň navrstvit na sebe ještě záložní kus oblečení, abyste neprochladla. Velice příjemná je potom doma horká koupel nebo i jen sprcha. Kdo se chce ještě trošku víc otužovat, může ke konci krátce dát i sprchu studenou.

Krásné zimní lekce fitMAMI vám přeje,

fitMAMInka Daniela (s Bertíkem a Vintíkem)

 

 

Fitmami logo

Co je Fitmami?

FITMAMI® je prvním sportovním programem v ČR, který se zaměřuje nejenom na cvičení s kočárky pro maminky s dětmi a miminky, ale i na outdoorové cvičení pro těhotné ženy. Na čerstvém vzduchu a ve společnosti dalších aktivních maminek. Procvičíte si nejen celé tělo, ale užijete si také spoustu zábavy - to vše ve společnosti vašich dětí.

Pavla Maříková, zakladatelka programu Fitmami

Kontakty

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. +420 724 033 060