Czech English French German Russian

S fitMAMI do plavek 12 kilo dole

Autor  Pavla Maříková 05. 04. 2016 Zdravá výživa

Pravdivý příběh maminky Daniely o její cestě za splněným snem - štíhlou a pevnou postavou (i po dvou dětech).

S fitMAMI do plavek přináší výsledky...

Pětitýdenní hubnoucí plán S fitMAMI do plavek jsem absolvovala před několika lety i já, asi rok a půl po prvním porodu. Znamenal pro mě naprostou a úžasnou proměnu a prakticky odstartoval můj nový, zdravější způsob života. Program jsem nakonec držela ne pět, ale jedenáct týdnů, a celkově se mi tak podařilo shodit 12 kg z původních 64 na dnešních 52 kg. Nekonal se žádný jojo efekt, váhu si od té doby držím a ani po druhém dítěti jsem nijak drasticky nepřibrala (po druhém porodu 6 kg navíc, které se mi podařilo po šestinedělí celkem bez problémů vysportovat).

... i někomu, kdo nesnáší diety!

Na začátku to ale nebyla vůbec žádná idylka. Už několik let předtím než jsem poprvé otěhotněla, jsem byla nespokojená se svojí postavou, ale nikdy jsem vlastně nebyla schopná se donutit něco s tím dělat. Diety jsem držet odmítala, protože jídlo prostě miluju a rozhodně jsem si ho nehodlala odpírat. Vlastně – jednou jsem přece jenom dietu zkusila, ale připadala mi tak drastická, neustále jsem měla pocit hladu, už po snědení jedné denní porce jídla jsem se nemohla dočkat další. Byla to tragédie! Vydržela jsem snad jenom dva dny. Řekla jsem si, že už nikdy víc, to radši zkusím trošku přidat toho pohybu. Ale to mi taky dlouho nevydrželo. Pracovní vytížení, různé osobní životní zvraty, to všechno zkrátka hatilo mé chabé předsevzetí.

Zkuste první týden a uvidíte

Až po porodu jsem objevila fitMAMI a konečně jsem měla možnost pravidelně chodit na lekce smysluplného, všestranného cvičení. A když mi pak v e-mailové schránce přistál pětitýdenní hubnoucí plán S fitMAMI do plavek, říkala jsem si, že do toho půjdu. Sice to asi nebude fungovat, ale co. A abych měla jistotu, že to fakt (ne)funguje, musím to přece napřed zkusit a vydržet poctivě alespoň první týden – v programu se přece slibuje kilo dolů za týden, ne!? K mému překvapení ten první týden vážně vyšel! Neumím si představit lepší motivaci proč pokračovat, než když máte před sebou na váze viditelný výsledek!

Využijte denní režim vašeho dítěte

Navíc to bylo zrovna v době, kdy se mé dítko začínalo stravovat už více méně podobně jako já, potřebovala jsem tedy neustále inspiraci, co vařit. Kromě toho jsem uvítala i těch pravidelných pět jídel denně. U syna jsem to striktně dodržovala, ale sebe jsem do té doby spíš odbývala. Až jsem si řekla, takhle teda ne, chci přece toho svého malého nejedlíka naučit, že jídlo je potřebná a příjemná součást dne, takže mu musím jít příkladem! Můj syn se mi tedy stal takovým „výživovým hlídačem“. Využila jsem toho, že ho musím vést k tomu, aby pravidelně jedl, a tím pádem musím tedy začít u sebe.

Vážení potravin berte pozitivně – jako novou dovednost

Začalo tedy vaření podle fitMAMI receptů, spojené s vážením každé porce jídla, zkoumáním tabulek na obalech potravin, počítáním kilojoulů atd. Myslela jsem si, že si na to nezvyknu. Ale jsem ten typ, co má rád všechno přesně změřené a zvážené, dává mu to totiž určitou míru jistoty. Nakonec to tedy nebylo až tak hrozné, dokonce si pamatuji, jak jsem si neuměla představit, jestli budu moci vůbec někdy jíst zase bez všeho toho měření. A dneska už jsem přesně v téhle fázi a spoustu věcí mám prostě v oku, navíc už si nemusím porce vlastně ani hlídat. A nejlepší na tom všem bylo, že jsem se vůbec nemusela vzdát dobrého jídla! Jenom jsem se naučila ho poskládat tak, aby bylo zdravější a obsahovalo přesně to, co tělo potřebuje. Navíc jsem si začala víc všímat obsahu potravin, které kupuji, něco jsem z jídelníčku vypustila úplně, hodně toho ale zase přibylo (třeba tofu, kuskus, žitný chléb, cizrna, ...).

Nezapomeňte hodně pít

Naučila jsem se také dodržovat pitný režim. Dřív jsem si neuměla představit, že bych vypila i jen litr a půl denně. Dnes to jsou bez problémů více než dva litry. Hydratace je pro tělo důležitá a je znát například na vaší pleti. Navíc když se dostatečně pije, člověk nemá tolik pocit hladu (i když v mém případě mi dieta kupodivu nepřipadala nijak „hladová“). Voda také podporuje detoxikaci organismu a když je jí dostatečný přísun, tak ještě pomáhá tělu zbavit se vody do té doby zbytečně zadržované. Já jsem si zvykla každý den na velkou pet lahev pitné vody (z kohoutku), k tomu ráno a někdy i večer velký hrnek čaje a po cvičení ještě velká sklenice vody se šťávou z půl limetky nebo citronu.  

voda s citronem

Solidarita vašich blízkých

Když se rozhodnete držet jakýkoliv dietní plán, je moc důležité vydržet. Už jsem řekla, že první týden přináší výsledky, stejně tak druhý, třetí, ale může se stát, že ke konci programu začne váha stagnovat. Nevzdávejte to a vydržte! Uvidíte, že hned následující týden se to zlepší. Požádejte o podporu vaše nejbližší, měli by vědět, jak moc se snažíte, a neměli by vás rozptylovat. Mně hodně pomohlo, že jsem dietu držela se svou sestrou a podporovaly jsme se vzájemně. A i když okolí si někdy nebralo servítky a se širokým úsměvem sledovalo naše vážení oběda, o to víc nás to naopak motivovalo k tomu nenechat se zviklat.

Když je chuť na sladké

Naštěstí nejsem ten typ, co je závislý na sladkostech a čokoládě, jsem spíš masožrout, ale když jsem kojila, moje potřeba sladkého byla mnohem vyšší než jindy. Mlsání po večerech, když konečně drobek usnul, to bylo moje. A i když jsem pak kojit přestala, těžko se mi nového zvyku zbavovalo.

Dieta, kdy má člověk být disciplinovaný a držet se zkrátka, s sebou může přinášet dost stresu a obav, jak to celé zvládnout. A někomu při stresu pomáhá právě, když si malinko „osladí život“. Říká se, že prostřednictvím chuti na sladké nám tělo vlastně dává signál, že mu něco chybí nebo je něco v nepořádku. Může to být rozkolísaná hladina cukru v krvi – ta se nejlíp drží pěkně na uzdě pomocí pravidelných dávek jídla, když nejsou pauzy mezi jídly příliš dlouhé. Každopádně, když už potřebujete mlsat, zkuste najít nějakou zdravější alternativu, než je zrovna karamelovo-čokoládová tyčinka. Třeba tvaroh s ovocem nebo nějaký krásně voňavý čaj. A samozřejmě, úplně nejlepší je nemít sladká lákadla vůbec doma!

Nejsladší je pocit, že jste to zvládla

Čokoláda nebo dortíky můžou být sice božské, ale stejně je nejsladší ten pocit, když už to máte celé za sebou a když víte, že na sebe můžete být hrdá, protože jste s úspěchem překonala všechna úskalí hubnutí a protože přebytečná kila jsou nenávratně pryč.

Zrovna dneska jsem objevila svou starou oblíbenou jarní sukni. Je pořád moc hezká, jenom v pase má jaksi najednou 9 cm vzduchoprázdna. Ale asi nebude zas tak těžké se smířit s tím, že už si ji (doufám) na sebe nevezmu. (-:

Jestli se tedy rozhodnete programu S fitMAMI do plavek účastnit, přeji vám stejně příjemné výsledky, pevnou vůli, podporu vašeho okolí a co nejméně „rušivých elementů“ kolem vás!

fitMAMInka Daniela

 

foto 2 small

 

 

Letos máte možnost si vybrat ze dvou verzí

 

ZÁKLADNÍ VERZE ZDARMA

nebo

 Bonusy Extra

 

 

 

Chcete vědět, kdo pro vás S fitMAMI do plavek 2017 připravuje?

PŘEDSTAVUJEME SE ... 

 

Projekt podpořili a na dárky v podobě slev se můžete

těšit od našich PARTNERŮ

 

Mama latteECObabynz promo I    zazu

BOB s KES

Hugo chodi bos

 

 

 

 

 

Fitmami logo

Co je Fitmami?

FITMAMI® je prvním sportovním programem v ČR, který se zaměřuje nejenom na cvičení s kočárky pro maminky s dětmi a miminky, ale i na outdoorové cvičení pro těhotné ženy. Na čerstvém vzduchu a ve společnosti dalších aktivních maminek. Procvičíte si nejen celé tělo, ale užijete si také spoustu zábavy - to vše ve společnosti vašich dětí.

Pavla Maříková, zakladatelka programu Fitmami

Kontakty

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. +420 724 033 060