Czech English French German Russian

Pole dance: Tančete jako bohyně

Autor  Jana Kantorová 29. 11. 2014

Ač se na pole dance běžně nahlíží jako na něco nemravného nebo příliš těžkého, není tomu tak. Pole dance není ani vulgární, ani jej necvičí pouze vrcholoví sportovci. Navíc při jeho cvičení na svém těle velmi rychle uvidíte výsledky, protože kombinace zátěžového a kardio cvičení je ideální k tomu rychle shodit přebytečná kila. Můžete ho zkusit třeba i vy!

Pole dance, tanec u vertikálně umístěné tyče, často čelí mnoha předsudkům. Lidem se při spojení slov „tanec u tyče“ vybaví spíš nějaká striptérská show, jenže v tomhle sportu jde o spojení tance, gymnastiky a akrobacie, ne o svlékání. Pokud jste to nikdy nezkoušela, nijak zvlášť jste dosud nesportovala a třeba jste jen někde na Youtube viděla videa šampionů, pak si nejspíš říkáte, že to není nic pro vás. Ale to je omyl.

Vážně, vážně pro každého!

Jsem na to stará. Jsem moc tlustá. Nebo hubená. Jsem na tancování úplné dřevo. Nemám sílu v rukách... Časté obavy a výmluvy. Pokud zajdete na lekce pro úplné začátečníky, je naprosto jedno, kolik je vám let, kolik vážíte a jestli jste dosud nesportovala. Jedné ze světových šampionek v pole dance je přes šedesát let, a to tančí pouze pár posledních let! Jiné Angličance se podařilo během roku zhubnout přes dvacet kilo, a to nedělala žádný sport před tím, než se pustila do pole dance! Vy to zvládnete taky!

pole clanek

Posunete své hranice

Pole dance zapojí celé vaše tělo. Budete při něm spalovat tolik energie, jako třeba při lehčím aerobiku (okolo 1200 kJ), ale tenhle sport vašim pohybům dodá na síle, ladnosti a podmanivosti. Během prvních lekcí budete posilovat převážně trup a paže, abyste získala potřebnou sílu a protáhla si tělo. Na páté šesté lekci se už zvládnete přitáhnout k tyči, pokud vám to předtím nešlo, a na konci některých začátečnických kurzů budete umět sedět na tyči bez držení nebo viset hlavou dolů! Samozřejmě že i jako začátečnice budete tančit, ale ke komplikovanějším kreacím se dostanete většinou až v navazujících kurzech.

Co s sebou na lekci?

Záleží na typu kurzu, ale je možné, že ze začátku budete moct mít na sobě tepláky a tričko. Postupem času budete muset obléct kraťásky a sportovní podprsenku – odhalená kůže není kvůli samoúčelná, díky ní budete na tyči vůbec držet! Nikdy se před cvičením nemažte žádnými krémy ani tělovými mléky, kvůli sebemenší mastnotě hrozí riziko zranění. Prstýnky a šperky nechte doma. Vezměte si s sebou ručník a lahev s neperlivou vodou. Cvičí se naboso, nebo někdy v piškotách.

Text: Martina Vitmanová

Fitmami logo

Co je Fitmami?

FITMAMI® je prvním sportovním programem v ČR, který se zaměřuje nejenom na cvičení s kočárky pro maminky s dětmi a miminky, ale i na outdoorové cvičení pro těhotné ženy. Na čerstvém vzduchu a ve společnosti dalších aktivních maminek. Procvičíte si nejen celé tělo, ale užijete si také spoustu zábavy - to vše ve společnosti vašich dětí.

Pavla Maříková, zakladatelka programu Fitmami

Kontakty

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. +420 724 033 060