Czech English French German Russian

To nejlepší v těhotenství: koktejly vs. smoothies

Autor  Jana Kantorová 07. 04. 2015

Ovoce a zelenina by měly být v našem jídelníčku na denním pořádku. Že vás to ale trošku nudí? Už nebude. Pojďme se na ně podívat z trochu jiného úhlu. 

Připravila: Foodblogerka Hana Rychnovská, www.zlaskykjidlu.cz 

Smoothies jsou rozmixované ovocné či zeleninové plody na husté pyré, které se kombinuje s ořechy, čokoládou, kávou nebo třeba i s bylinkami. O sladší chuť se postarají nejrůznější sirupy, med ale i cukr. Přidáním mléčné složky, jako je mléko, jogurt, smetana nebo zmrzlina docílíte koktejlu tzv. milkshaku. Pokud použijete mražené plody, nepřidávejte led.

Vitaminová bomba

Konzumací smoothies či koktejlů dostanete do svého těla spoustu vitamínů, minerálů, stopových prvků, aminokyselin a antioxidantů. Představují rychlou zdravou snídani či kvalitní svačinku. Takový nápoj je výborný ve chvíli, kdy vám zrovna nebude nejlépe, a nebudete mít chuť na běžnou stravu. Dodá vám potřebnou výživu a energii.

Příprava je velmi jednoduchá, nezabere více jak pár minut. Dopřejte si nový rozměr chuti v podobě zdravého a osvěžujícího nápoje. Většina koktejlů obsahuje ty nejdůležitější ingredience, které jsou pro nastávající maminku a její miminko tím nejlepším.

- vitamín B, vápník, kyselina listová, vláknina, tekutiny
- využití zeleniny, která se může těžko zařazovat do jídelníčku – brokolice, špenát, kapusta, petržel, chřest, saláty, …
- přidávejte ořechy, ovesné vločky, semínka (lněná, konopná, chia, dýňová, slunečnicová, …)
- nebojte se doplnit váš koktejl o panenské oleje, výborný je např. kokosový a mandlový olej
- využití zde najde i tzv. superfoods – spirulina, mladý ječmen, maca, kakaové boby, atd.

Recepty:

Čerstvá šťáva z 1 okurky, 2 řapíků celeru a kousku zázvoru, rozmixujeme s 1 banánem, ½ avokáda, zakápneme mandlovým olejem

Čerstvá šťáva z 2 červených jablek a 1 hrušky, rozmixujeme s 1 avokádem, přidáme hrst čerstvého špenátu, po jedné kávové lžičce – med, lněné semínko a chia semínko

½ šálku mandlového mléka, 1 zralý banán, ½ avokáda, 4 datle, 2 lžíce kakaa, 1 lžička medu, 1 lžička mandlového oleje

Slovo foodblogerky:

Tyhle zdravé nápoje si oblíbila i moje rodina, proto alespoň 1x týdně zaměstnávám mixér. Do koktejlů často přidávám jogurt a tvaroh, smoothie si vychutnáváme nejraději ovocný v kombinaci s ořechy a kokosovým olejem. Ráda experimentuju, nebojte se zapojit svoji fantazii i vy!

Fitmami logo

Co je Fitmami?

FITMAMI® je prvním sportovním programem v ČR, který se zaměřuje nejenom na cvičení s kočárky pro maminky s dětmi a miminky, ale i na outdoorové cvičení pro těhotné ženy. Na čerstvém vzduchu a ve společnosti dalších aktivních maminek. Procvičíte si nejen celé tělo, ale užijete si také spoustu zábavy - to vše ve společnosti vašich dětí.

Pavla Maříková, zakladatelka programu Fitmami

Kontakty

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. +420 724 033 060