Czech English French German Russian

Hubnutí "na míru" pro maminky s dětmi

Autor  Pavla Maříková 17. 05. 2013 Zajímavosti

Zjistila jsem, že cvičení s kočárky Fitmami je skutečně jediná cesta, jak cvičit opravdu pravidelně bez ohledu na to, kdy přijde manžel z práce.

V rámci programu BE FIT se sešla rozmanitá skupina maminek, každá v jiné výchozí situaci, s jinou motivací ale s jedním společným cílem – nastavit ve svém životě, i životě svých blízkých, pevná pravidla pro zdravý životní styl a tím také docílit shodit víc než pár kilo navíc. Dokáží to? Jak to vidí Iva (32) si můžete přečíst v našem rozhovoru níže.

Ivo, kdy začal tvůj boj s váhou?

S váhou bojuji od malička, poprvé se mi pořádně podařilo s ručičkou na váze pohnout, když mi bylo 18let při mém pobytu v zahraničí – jiné stravovací návyky, dělená strava a začala jsem sportovat. Od té doby jsem si váhu udržovala na „snesitelném“čísle, převážně díky pohybu (chodívala jsem cca 5x týdně běhat, plavat, kolo,…), nyní bojuji hlavně s poporodními kily.

Čím si myslíš, že jsi tomu nejvíce přispěla?

Z největší části tomu určitě přispěly špatné stravovací návyky z rodiny a nedostatek pohybu. Poslední kila, kterých bych se ráda zbavila na Fitmami a kurzem BE Fit, jsem nabrala během těhotenství.

Říkáš, že to byly hlavně špatné návyky převzaté z rodiny. Co konkrétně?

Jídlo jenom 3x denně, když už svačina tak ve formě sušenek či jiných sladkostí, desert po hlavním jídle, večerní „uždibování“ nezdravých věcí a hlavně minimum sportu. Myslím, že kdybych už jako dítě sportovala, tak i přes špatné stravovací návyky s váhou takový problém v životě nemám.

Co tě nakoplo v tom, že si se rozhodla to změnit?

Už jsem se na sebe prostě nemohla dívat, do ničeho v mém šatníku jsem se nevešla, necítila jsem se dobře. Nebyla jsem spokojená sama se sebou a to se začalo odrážet i na mé náladě.  

Jaké jsou tvé předchozí zkušenosti s hubnutím?

Dělená strava, počítání bodů – Bodová dieta a věčné hledání jak se říká „co bych tak mohla sníst, abych zhubla“ :o)

Rozhovor 1 Iva foto1

Dalo by se říct, že jsi notorický dietář? Proč myslíš, že ti kurz BE FIT! pomůže?

Asi ano, prakticky jediné období, kdy jsem svou váhu neřešila, bylo těhotenství. Nechci už držet žádné diety, neboť z vlastní zkušenosti vím, že žádná se nedá držet celý život. Rozhodla jsem se pro ráznou ale ne drastickou změnu životního stylu, kterou bych pak mohla dodržovat pořád a na to přesně se kurz BE FIT! zaměřuje.

Co je tvou motivací?

Budu si moci opět obléknout hezké věci z mého šatníku, budu se cítit dobře a sama sobě alespoň trošku líbit, chci být dobrým příkladem pro moji dceru (jak ve stravování tak i sportování), a hlavně nechci, aby se za mne manžel nebo dcera jednou styděli.

Jsem moc ráda, že jsi vzpomněla i svou dceru, protože když jsme s Veronikou Šenoldovou dávaly kurz dohromady, obě dvě jsme měly v hlavě jako jeden z hlavních cílů kurzu právě roli maminek jako pozitivní vzor pro své děti. Myslím, že právě ty, která, jak si zmínila, si z rodiny odnesla špatné stravovací návyky, budeš souhlasit. 

Určitě! Myslím, že ať chceme nebo nechceme, děti vědomě i nevědomě kopírují dobré ale i to špatné od rodičů a tento vzor si pak nesou víceméně celý život s sebou. Ráda bych měla čisté svědomí, že jsem pro to, aby se po této stránce moje děti v životě cítily co nejlépe, udělala maximum.

Od začátku kurzu proběhlo celkem 2 vážení a měření. Pro většinu maminek to byl velký šok, když jim „chytrá váha“ sdělila nepříliš radostné zprávy. Jaký údaj byl pro tebe ten nejvíce šokující? Co s tebou tyto informace udělaly?

Určitě metabolický věk a také celkově špatná kondička, hodně „nebezpečného“ tuku na břiše a pak samozřejmě samotná váha. Byla jsem na sebe hodně rozčilená a rozhodla se s tím okamžitě něco udělat.

Minulý týden jste se po 4 týdnech vážily znovu. Byla jsi spokojená s výsledky? S čím konkrétně?

Ano, zlepšila se mi kondička, nabyly svaly, ubylo celkem dost tuku, dokonce i ten „břišní“ (pozn. redakce: viscerální „břišní“ tuk je tuk vystýlající břišní dutinu a obklopující vnitřní orgány; jeho nadměrné množství je spojeno s vyšším rizikem kardiovaskulárních onemocnění, diabetu mellitu II. typu a u žen rakoviny prsu).

 To je skvělé, mám vážně radost, že můžu být toho všeho součástí a že vy všechny jste to vzaly vážně. Doufám, že budete inspirací pro ostatní maminky. Ale teď mi řekni jednu zásadní věc – je to, co si říkáme na kurzu aplikovatelné na běžný život? Tento kurz totiž není o žádném konkrétním jídelníčku a rozhodně se nedá říci, že se jedná o dietu.

Myslím, že je to dokonce celkem snadno aplikovatelné na běžný život, mám pocit, že jím více, než jsem kdy v životě jedla (ale jiných potravin) a přitom na sobě vidím pozitivní výsledky. Jen je potřeba u sestavování jídelníčku trošku víc přemýšlet. Cítím se lépe a vzhledem k tomu, že mám dostatek všech pro tělo potřebných látek, už několik týdnů vůbec nemám chuť na sladké! Konečně mám pocit, že jde skutečně jen o to, mít ty správné informace a motivaci.

 Pamatuji si, že když jsem tě potkala poprvé, bylo to asi před půl rokem, koupila sis permanentku na Fitmami a pak už jsi nepřišla. Co se stalo?

Cvičení mě velmi zaujalo, ale bohužel jsem hned po první hodině onemocněla, následně byla nemocná moje dcera a poté nastalo perné období cca 2 měsíců, kdy se moje tehdy 8mi měsíční dcera začala v noci budit na kojení o cca 2 a půl hodinách.  Nezbývala mi energie na cokoliv jiného, byla jsem vyčerpaná, neschopná myslet na nic jiného než na to, že se už asi nikdy v životě pořádně nevyspím a kompenzovala to lenošením a špatnou stravou. Dodnes mě mrzí, že jsem tehdy sama se sebou nezabojovala víc, neboť by mé momentální snažení bylo o 5kg lehčí…

Na začátku kurzu jsme se spolu bavily, že budeš chodit na Fitmami pouze 1 x týdně. Pak jsi mě překvapila hned druhý den po první přednášce BE FIT!, že jsi přišla na jednu z mých lekcí. Od té doby chodíš pravidelně 3krát týdně, pozoruješ nějaké výsledky?

Ano, myslela jsem, že budu chodit pouze 1x týdně na cvičení s kočárky Fitmami a pak 2-3x týdně provozovat jinou sportovní aktivitu (běh, Heat aj.) Zjistila jsem ale, že Fitmami je skutečně jediná cesta, jak cvičit opravdu pravidelně bez ohledu na to, kdy přijde manžel z práce.  Dále jsem si uvědomila, že je to skvělý způsob, jak ukázat mojí dceři že sport k životu patří, chci jí být dobrým příkladem. Výsledky jsem viděla hlavně na „chytré váze“, začínám je vidět i na oblečení a i při cvičení, myslím, už nejsem tak neschopná jako na začátku… ;o)

 Na závěr mi dovol jednu troufalou otázku - jaký je tvůj cíl? Vím, že pro mě samotnou vyslovení cíle nahlas, je poměrně těžké – nelze to vzít zpět a někdo jiný toho byl svědkem. Je to pro mě velký závazek.

Za tyto první tři měsíce bych chtěla shodit 10-12kg (pokud možno hlavně tuku), poté bych ale samozřejmě chtěla v dodržování zdravého stravování i cvičení pokračovat a dostat se s váhou ještě níže.  Co se kondičky týče, ráda bych opět stačila mým kamarádům při vyjížďkách na kole, běhání, atd. a cítila se ve svém těle lépe než skvěle :o).

Autorka článku: Michaela Petrovič

 

Chcete získávat aktuální novinky e-mailem?
Pokud ano, zadejte svůj e-mail
Fitmami logo

Co je Fitmami?

FITMAMI® je prvním sportovním programem v ČR, který se zaměřuje nejenom na cvičení s kočárky pro maminky s dětmi a miminky, ale i na outdoorové cvičení pro těhotné ženy. Na čerstvém vzduchu a ve společnosti dalších aktivních maminek. Procvičíte si nejen celé tělo, ale užijete si také spoustu zábavy - to vše ve společnosti vašich dětí.

Pavla Maříková, zakladatelka programu Fitmami

Kontakty

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. +420 724 033 060