Czech English French German Russian

Po porodu do kondice. Běhejte s kočárkem!

Autor  fitMAMI 31. 10. 2016 Zajímavosti

Vyvracíme mýty a pověry o běhání - nejen s kočárkem. Spalování při běhu, technika běhání s kočárkem a mnoho dalšího. 

Jste čerstvě na mateřské, pár týdnů či měsíců po porodu a začínáte uvažovat o tom, jak se pustit do formování či vylepšení vaší postavy? Vězte, že možností máte spoustu – například v dnešní době velmi populární kurzy běhání nebo klasickou posilovnu či inspiraci cvičením na internetu, ale třeba taky osobního trenéra. Pokud ovšem chcete tohle všechno spojit najednou: nejnovější trendy ve cvičení, profesionální vedení – a navíc přitom být ve společnosti stejně naladěných a odhodlaných maminek a co víc, také vašich malých drobečků, bez nutnosti hlídání – potom je ideálním řešením program fitMAMI - zahrnující běh s kočárkem, kardio cvičení nebo intervalový trénink a posilování.

Běhání se nebojte

A proč právě běh s kočárkem?

Běhání je stejně přirozený pohyb jako chůze. Stačí pohled na naše nejmenší. Jakmile naše ratolesti udělají první krůčky kolem 10. měsíce jejich vývoje, další snahou je se rozeběhnout. To jim vydrží následujících několik let, než usednou do lavic základní školy, kdy se jejich přirozenost bohužel vytrácí. Běh je fenoménem dnešní doby, běhat může kdokoliv i kojící maminky na mateřské a s kočárkem. Důležitá je pouze správná technika, kterou vám profesionálně vyškolené lektorky fitMAMI samozřejmě doporučí a ohlídají, aby vše bylo, tak jak má.

Se správnou technikou je běh hračka

Pokud je totiž ve správném postavení pánev s hrudníkem i hlavou, může běhat každý, dokonce i člověk s mírnější nadváhou. "Běh je plynulý pohyb, při kterém na nohy navazuje pánev, hrudník spolu s pažemi a hlava. U běhu s kočárkem je proto ideální kočárek tlačit jednou rukou a ruce během běhu střídat. Na začátek nedoporučuji běhat příliš dlouhé úseky a běh spíše prokládat dalším kardio či intervalovým cvičením a posilováním. A přesně tohle všechno fitMAMI splňuje," říká pohybový specialista a trénér Michal Elčkner.

Pokud tedy s během teprve začínáte, jsou lekce fitMAMI úplně ideální. Nemusíte se bát dlouhých tratí, běhá se maximálně 200 - 300 m v kuse a navíc vám lektorka s prvními běžeckými krůčky poradí a ukáže co a jak.

Na lekcích fitMAMI nejde tedy v žádném případě jen o pouhou procházku s kočárkem, proloženou pár cviky a povídáním si s ostatními maminkami o plenách a prvních zoubcích. Naopak! Dostanete opravdový trénink! Na prvním místě je pohyb, a to stejně přirozený jako chůze, jen účinnější a mnohem lépe zvyšující fyzickou kondici. Určitě můžete začít v první chvíli po porodu pouhou chůzí, ale po nějakém čase zjistíte, že pokud chcete na své kondici pracovat, formovat svou postavu a celkově být fit, s chůzí si v žádném případě nevystačíte. A jak je to s energetickou náročností běhu a spalováním?

Energetická náročnost běhu versus chůze

 

  CHŮZE* BĚH**
KALORIE/1 MÍLE 88.9 112.5
KALORIE/1 MINUTA 4.78 11.25
SPALOVÁNÍ "PO"/1 MÍLE 21.7 46.1
NOVÝ VÝSLEDEK/1 MÍLE 110.6 158.6
KALORIE/MINUTA 5.95 15.86

* chůze na vzdálenost 1 míle za 18:36 minut; ** běh na vzdálenost 1 míle za 10:00 minut

Zdroj: www.runnersworld.com

Z uvedené tabulky, která vznikla v rámci studie, kterou si můžete v angličtině podrobně přečíst na uvedeném odkaze, jasně vyplývá, že běh je výrazně energeticky náročnější než chůze. A to nejen při samotné fyzické aktivitě, ale také po ní, kdy tělo i v následujícím čase spaluje i při nečinnosti více kalorií. Jde o tzv. potréninkové zrychlení metabolismu, které je po běhu jednou tak vysoké v poměru k chůzi. 

Chcete spalovat a hubnout? Běh je ideální způsob!

IMG 0398

Při běhání s kočárkem si dáte do těla

Běh zvyšuje fyzičku tedy mnohem lépe než chůze. Zapojují se u něj také jiné svalové skupiny, klade větší nároky na kardiovaskulární, dýchací, nervový systém i ten hormonální. Pokud se tedy nebojíte dát si při cvičení pořádně do těla a skutečně cítit, jak vaše tělo doslova spaluje přebytečné tuky a vyplavuje škodlivé látky, potom je pro vás běhání a cvičení s kočárkem naprosto ideální. O endorfinech ani nemluvě ... 

IMG 0446

Nepotřebujete drahé vybavení

Vše, co je při běhání s kočárkem nutné dodržet, je správná technika. Jinak nepotřebujete žádné speciální drahé vybavení, dokonce ani zvláštní kočárek na běh - stačí prostě ten, který vám vyhovuje, dobře se vám s ním jezdí a vaše děťátko je v něm spokojené. A takový doma určitě máte.

připravila fitMAMInka Daniela Stilzová

ve spolupráci s Mgr. Michalem Elčknerem,

pohybovým specialistou a lektorem odborných seminářů a rekvalifikací

Chcete získávat aktuální novinky e-mailem?
Pokud ano, zadejte svůj e-mail
Fitmami logo

Co je Fitmami?

FITMAMI® je prvním sportovním programem v ČR, který se zaměřuje nejenom na cvičení s kočárky pro maminky s dětmi a miminky, ale i na outdoorové cvičení pro těhotné ženy. Na čerstvém vzduchu a ve společnosti dalších aktivních maminek. Procvičíte si nejen celé tělo, ale užijete si také spoustu zábavy - to vše ve společnosti vašich dětí.

Pavla Maříková, zakladatelka programu Fitmami

Kontakty

Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. +420 724 033 060