top of page

Sport v těhotenství? Ano, ale s rozvahou


Gymnastický míč se vám bude v těhotenství i po porodu určitě hodit

Těhotenství není nemoc, rozhodně je však potřeba si rozmyslet, jaký pohyb budete s rostoucím bříškem i nadále vykonávat. Některé sporty opravdu nejsou vhodné a mohou ohrozit zdraví vašeho nenarozeného miminka a koneckonců i to vaše. Naštěstí ale existují i takové aktivity, díky nimž se naopak budete cítit lépe.


Většina těhotných žen se nemusí sportu vzdát téměř po celé těhotenství. Jiné to je ve chvíli, kdy vám lékař doporučí, abyste se raději šetřily. Důvodů může být několik, tím hlavním bývá zpravidla váš zdravotní stav, například diagnostikovaná preeklampsie nebo rizikové či vícečetné těhotenství. Pro všechny těhotné každopádně platí, že je důležité zabránit přehřátí organismu. Než se rozhodnete sportovat, zvažte vždy následující:


  1. Jak jste na tom se zdravím a jak rizikové by to mohlo být pro vaše těhotenství?

  2. V kterém týdnu těhotenství jste?

  3. Kterým sportem se chcete zabývat?

  4. Jak namáhavý daný sport je?

  5. Jak vysoké nebezpečí přehřátí při něm hrozí?

  6. Jaké jsou případné možnosti zranění?

  7. Co na to říká váš gynekolog?


BENEFITY SPORTU V TĚHOTENSTVÍ

Přiměřené cvičení v těhotenství má na ženu i plod jednoznačně pozitivní vliv. Snadněji dokážete kontrolovat svůj přírůstek váhy a zvýšíte si kondici, což se při porodu jistě bude hodit. Během cvičení se navíc do těla vyplavují endorfiny, a tak budete mít hned lepší náladu. Pohybem také snižujete riziko trombózy a zabraňujete